Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
Kadencja 2024 - 2027
Ogłoszenie wyborcze kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych na kadencję 2024 - 2027 Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego
Starosta Powiatu Mieleckiego informuję, iż 11 grudnia 2024 roku (środa) o godz. 14.00
w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Mielcu (I piętro, sala 117) odbędzie się zebranie wyborcze kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych na kadencję 2024 - 2027 Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego.
Do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego wchodzić będzie:
1) 3 przedstawicieli Rady Powiatu Mieleckiego, wskazanych przez Radę Powiatu w formie uchwały,
2) 3 przedstawicieli Zarządu Powiatu Mieleckiego, wskazanych przez Zarząd Powiatu w formie uchwały,
3) 6 przedstawicieli organizacji prowadzących działalność statutową na terenie Powiatu Mieleckiego, przy zachowaniu następujących proporcji: liczba członków Rady z terenu Gminy Miejskiej Mielec ma być równa liczbie członków z pozostałych gmin Powiatu Mieleckiego.
Kadencja Rady trwa trzy lata.
Każda organizacja, podczas spotkania wyborczego, oddaje maksymalnie 3 głosy na różnych kandydatów, których kompletne zgłoszenia wpłynęły do Starostwa Powiatowego w Mielcu.
Głosowanie odbędzie się pisemnie na jawnych kartach do głosowania.
W stosunku do osób, które uzyskały taką samą liczbę głosów następuje ponowne głosowanie.
Skład Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego na kadencje 2024 - 2027:
Kadencja 2017-2020
3 przedstawicieli Rady Powiatu Mieleckiego, w osobach:
3 przedstawicieli Zarządu Powiatu Mieleckiego, w osobach:
6 przedstawicieli organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w osobach:
z terenu miasta Mielca:
z terenu Powiatu Mieleckiego:
Uchwała Nr 132/972/2017 Zarządu Powiatu Mieleckiego z dnia 24 października 2017 r. w sprawie powołania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego, określenia jej składu osobowego oraz siedziby, na adres której doręcza się projekty dokumentów do zaopiniowania - do pobrania
Prezydium Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego tworzą:
1. Przewodniczący – Bogusław Kołacz
2. Wiceprzewodnicząca – Maria Napieracz
3. Sekretarz – Zofia Radwańska
Kontakt: prdpp@powiat-mielecki.pl
Protokoły posiedzeń Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego dostępne poniżej:
Protokół z posiedzenia Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego z dnia 6 listopada 2017 r. (pobierz)
Protokół z posiedzenia Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego z dnia 28 listopada 2017 r. (pobierz)
Protokół z posiedzenia Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego z dnia 19 grudnia 2017 r. (pobierz)
Protokół z posiedzenia Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego z dnia 20 lutego 2018 r. (pobierz)
Protokół z posiedzenia Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego z dnia 20 marca 2018 r. (pobierz)
Kontakt: prdpp@powiat-mielecki.pl
Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego jest organem inicjatywnym konsultacyjnym i opiniodawczym powołanym przez Zarząd Powiatu Mieleckiego na wspólny wniosek co najmniej 5 organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 z późn. zm.).
W skład Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego wchodzi dwanaście osób, w tym:
Do zadań Rady należy:
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 z późn. zm.) oraz innych ustaw.
2. Opiniowanie, przedstawianie wniosków i opinii Zarządowi Powiatu Mieleckiego oraz organizacjom pozarządowym w sprawie realizacji polityki współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi w sferze pożytku publicznego.
3. Podejmowanie działań integrujących sektor pozarządowy.
4. Podejmowanie innych działań wynikających z aktualnych potrzeb dotyczących współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi.
5. Sporządzenie i przedłożenie Zarządowi Powiatu Mieleckiego rocznego sprawozdania z działalności Rady w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego po roku, za który składane jest sprawozdanie.
Kadencja Rady trwa 3 lata, licząc od dnia powołania.
Dokumenty do pobrania:
1) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1817 z późn. zm.) (ZAŁĄCZNIK)
2) Uchwała nr XXXIII/225/2017 Rady Powiatu Mieleckiego z dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego (ZAŁĄCZNIK)
3) Uchwała nr XXXIV/234/2017 Rady Powiatu Mieleckiego z dnia 6 października 2017 roku w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu Mieleckiego do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Mieleckiego (ZAŁĄCZNIK)
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku